Lexus GS 450h



Cena opisywanego modelu 450h Elite: 253 200 zł
Cena podstawowego modelu 250 Elite: 189 900 zł
Stan na 2012-12-11, do dziś ceny mogły ulec zmianie.

Toyota Motor Corporation jest firmą przodującą na rynku pod względem napędów hybrydowych. Podczas gdy inni producenci dopiero wprowadzają na rynek pierwsze modele z takim rodzajem napędu, marki Toyota i Lexus prezentują ich kolejne generacje, m.in. model GS 450h.
GS to czterodrzwiowa limuzyna segmentu E z napędem na tylną oś. W wersji hybrydowej jej benzynowy sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,5 litra i mocy 292 koni mechanicznych jest wspierany przez motor elektryczny o mocy 65 koni. Łączna moc systemu hybrydowego wynosi 345 koni mechanicznych. Konkurencyjne limuzyny hybrydowe (BMW Active Hybrid 5, Infiniti M35h) charakteryzują się podobnymi danymi. Lexusa wyróżnia jednak zastosowanie bezstopniowej skrzyni biegów, a także cyklu Atkinsona, czyli opóźnionego zamknięcia zaworów po etapie ssania. Efektem pierwszego rozwiązania jest harmonijne przyspieszanie bez żadnych przerw, natomiast drugie ma skutkować niskim spalaniem.

Hybrydowy Lexus jest lżejszy od konkurencji, ale mimo to jego osiągi są trochę gorsze. Zdecydowanie góruje jednak nad nią pod względem zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla. Niezależnie od tego, jaka część jego mocy jest użytkowana, osiągane wyniki są relatywnie niskie. Zawieszenie japońskiego samochodu zachęca do sportowej jazdy, która jednak cały czas odbywa się w komfortowych warunkach. Układ kierowniczy jest precyzyjny i zapewnia dobre wyczucie drogi, natomiast elektroniczne systemy wspomagające bezpieczeństwo jazdy działają niezauważalnie i skutecznie, w skrócie – elegancko. Wszystkim tym elementom nie dorównują jednak hamulce. Przy maksymalnym hamowaniu hybrydowy GS zatrzymuje się po pokonaniu prawie 40 metrów, co jest dziś wynikiem niezadowalającym.

Dopracowanie konstrukcji w drugiej wersji auta hybrydowego objawia się nie tylko zoptymalizowanymi osiągami pod względem spalania. Poprawione zostało również rozmieszczenie osprzętu hybrydowego, m.in. baterii, dzięki czemu nowy hybrydowy GS oferuje bagażnik o pojemności 482 litrów. Bagażniki konkurencji są wielkości tych z samochodów kompaktowych (ok. 350 litrów), co zupełnie nie przystoi tak dużym limuzynom.

Poprzednie generacje Lexusa GS nie należały do zbyt udanych pod względem stylistycznym. Na tle innych klasycznych limuzyn (szczególnie niemieckich) uwagę zwracały zaburzone proporcje. Brak było również wyróżniających elementów, które podkreślałyby indywidualność marki. Trzeba przyznać, że z każdą generacją było jednak coraz lepiej i obecny GS wygląda zdecydowanie najkorzystniej ze wszystkich. Proporcje poprawiły się, dzięki czemu limuzyna stała się elegantsza oraz optycznie lżejsza. Groźne spojrzenie przednich reflektorów, podkreślone dodatkowo przez nowy grill z chromowanym wykończeniem (designerzy Lexusa widzą w nim podobieństwa do bumerangu), oraz rozłożysta karoseria najlepiej komponują się z czarnym kolorem nadwozia. Lexus wygląda wtedy jak ekskluzywna limuzyna z prawdziwego zdarzenia, nadająca się do występu w filmowym pościgu.

Podsumowując, nowy Lexus GS 450h to auto mocne, a jednocześnie także ekonomiczne. Dzięki bezstopniowej skrzyni biegów oraz dopracowanemu zawieszeniu sprawia wrażenie bardzo komfortowego i bardzo dobrze się prowadzi. Jego jedynym mankamentem jest brak klarownego i rozpoznawalnego wizerunku, co dla niektórych wymagających klientów jest dużą wadą. Jeśli ktoś jest jednak zainteresowany stonowaną elegancją i komfortem, to auto będzie strzałem w dziesiątkę. A wizerunek ciągle się poprawia… Tym bardziej, że to prawdopodobnie najlepsza hybrydowa limuzyna w klasie E.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz