Cena opisywanego modelu 450h Elite: 253 200 zł
Cena podstawowego modelu 250 Elite: 189 900 zł
Stan na 2012-12-11, do dziś ceny mogły ulec zmianie.
Hybrydowy Lexus jest lżejszy od konkurencji, ale mimo to jego
osiągi są trochę gorsze. Zdecydowanie góruje jednak nad nią pod względem
zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla. Niezależnie od tego, jaka część jego
mocy jest użytkowana, osiągane wyniki są relatywnie niskie. Zawieszenie japońskiego
samochodu zachęca do sportowej jazdy, która jednak cały czas odbywa się w
komfortowych warunkach. Układ kierowniczy jest precyzyjny i zapewnia dobre
wyczucie drogi, natomiast elektroniczne systemy wspomagające bezpieczeństwo jazdy
działają niezauważalnie i skutecznie, w skrócie – elegancko. Wszystkim tym
elementom nie dorównują jednak hamulce. Przy maksymalnym hamowaniu hybrydowy GS
zatrzymuje się po pokonaniu prawie 40 metrów, co jest dziś wynikiem
niezadowalającym.
Dopracowanie konstrukcji w drugiej wersji auta hybrydowego
objawia się nie tylko zoptymalizowanymi osiągami pod względem spalania.
Poprawione zostało również rozmieszczenie osprzętu hybrydowego, m.in. baterii,
dzięki czemu nowy hybrydowy GS oferuje bagażnik o pojemności 482 litrów. Bagażniki
konkurencji są wielkości tych z samochodów kompaktowych (ok. 350 litrów), co
zupełnie nie przystoi tak dużym limuzynom.
Poprzednie generacje Lexusa GS nie należały do zbyt udanych
pod względem stylistycznym. Na tle innych klasycznych limuzyn (szczególnie
niemieckich) uwagę zwracały zaburzone proporcje. Brak było również
wyróżniających elementów, które podkreślałyby indywidualność marki. Trzeba
przyznać, że z każdą generacją było jednak coraz lepiej i obecny GS wygląda
zdecydowanie najkorzystniej ze wszystkich. Proporcje poprawiły się, dzięki
czemu limuzyna stała się elegantsza oraz optycznie lżejsza. Groźne spojrzenie
przednich reflektorów, podkreślone dodatkowo przez nowy grill z chromowanym
wykończeniem (designerzy Lexusa widzą w nim podobieństwa do bumerangu), oraz
rozłożysta karoseria najlepiej komponują się z czarnym kolorem nadwozia. Lexus
wygląda wtedy jak ekskluzywna limuzyna z prawdziwego zdarzenia, nadająca się do
występu w filmowym pościgu.
Podsumowując, nowy Lexus GS 450h to auto mocne, a jednocześnie także ekonomiczne. Dzięki bezstopniowej skrzyni biegów oraz dopracowanemu zawieszeniu sprawia wrażenie bardzo komfortowego i bardzo dobrze się prowadzi. Jego jedynym mankamentem jest brak klarownego i rozpoznawalnego wizerunku, co dla niektórych wymagających klientów jest dużą wadą. Jeśli ktoś jest jednak zainteresowany stonowaną elegancją i komfortem, to auto będzie strzałem w dziesiątkę. A wizerunek ciągle się poprawia… Tym bardziej, że to prawdopodobnie najlepsza hybrydowa limuzyna w klasie E.
Podsumowując, nowy Lexus GS 450h to auto mocne, a jednocześnie także ekonomiczne. Dzięki bezstopniowej skrzyni biegów oraz dopracowanemu zawieszeniu sprawia wrażenie bardzo komfortowego i bardzo dobrze się prowadzi. Jego jedynym mankamentem jest brak klarownego i rozpoznawalnego wizerunku, co dla niektórych wymagających klientów jest dużą wadą. Jeśli ktoś jest jednak zainteresowany stonowaną elegancją i komfortem, to auto będzie strzałem w dziesiątkę. A wizerunek ciągle się poprawia… Tym bardziej, że to prawdopodobnie najlepsza hybrydowa limuzyna w klasie E.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz